Slutbruger
Bemærk: Som slutbruger skal du altid henvende dig i den butik, hvor du har købt produktet, hvis du har en reklamation.
|
Dyner
På alle vores dyner ydes der 2 års reklamationsret jf. købeloven, derudover yder vi garanti på følgende: * Gælder kun dyner solgt i Danmark. |
Øvrige produter
På disse produkter ydes der 2 års reklamationsret jf. købeloven. Reklamationsretten dækker fejl og mangler ved materialet og konfektioneringen. Vi er ikke forpligtet til at dække fortrydelses køb.
Uddrag fra www.forbrug.dk:
Reklamation i de første 2 år
En reklamationsret er - som navnet siger - retten til at reklamere (klage) over mangler ved varen. Ved forbrugerkøb er der altid en reklamationsret på 2 år. Køber og sælger kan ikke aftale, at der skal være en kortere reklamationsfrist. Reklamationsretten løber fra varens levering – det vil sige fra forbrugeren henter den i butikken, eller fra den bliver afleveret til hans bopæl.
Det betyder ikke, at det altid vil være en mangel, hvis en vare ikke holder de første 2 år. Der er varer, der ikke er beregnet til at holde 2 år. Det vil fx ikke være en mangel ved en banan, hvis den ikke holder sig frisk i flere måneder. Det vil heller ikke være en mangel, hvis varen er brugt op inden udløbet af de to år. Det kan fx være et par strømper, der bruges regelmæssigt, eller et par sko, der bruges hver eneste dag. Det kan også være batterier eller elektriske pærer, der har en begrænset levetid.
Disse varer kan dog være mangelfulde, hvis de som følge af en fabrikationsfejl eller lignende ikke kan holde til normal brug i deres forventede levetid.
Definition af garanti og reklamationsret
En garanti er en frivillig forpligtelse, som den erhvervsdrivende kan påtage sig, hvor køberen gives tillægsrettigheder i forhold til det, som en køber altid har efter lovgivningen - fx købeloven. En garanti kan aldrig begrænse en købers lovbestemte rettigheder og må ikke forveksles med en lovbestemt reklamationsret.
En reklamationsret over mangler, der ved almindelige varekøb ifølge Købeloven er på 2 år, giver bl.a. forbrugeren ret til at få mangler ved varen afhjulpet eller få varen ombyttet, hvis der reklameres over manglen inden for fristen. En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl.